Sommar i P1 inleds på midsommardagen, 26 juni, med den f.d. proffsgolfaren Annika Sörenstam. Under hela Sommarperioden kommer jag att följa och kommentera sommarpratarna på denna blogg. Fram till dess skriver jag om de sommarpratare jag ser fram emot samt om mina favoriter från. Denna sida är helt fristående från Sveriges Radio.

fredag 18 juni 2010

Det är inte bara jag...

Jag brukar söka runt i bloggosfären för att se var det snackas om årets Sommar i P1 och vad som sägs. Av en slump råkade jag då hitta en blogg med samma syfte som min: att recensera alla sommarpratare! Det är Jesper och Mats, två killar som liksom jag gillar Sommar i P1, som har skrivit varsin recension på samtliga sommarprat från förra året. På en del punkter håller vi med varandra, men vi tycker också till stor del olika. Kul, så ska det vara!

Tyvärr verkar de inte riktigt vara "på" i år, åtminstone har de inte bloggat en enda gång sedan 9 december förra året. Synd, man kan väl aldrig bli för många som gottar sig i alla sommarprat?

Jag rekommenderar alla att gå in på deras blogg som heter just Sommar i P1. Där kan man minnas alla sommarprogram från förra året, tyvärr förde jag inga anteckningar då, så det är kul att kunna gå tillbaka och titta. Förresten skriver de att de i snitt hade ca 100 besökare per dag i sin blogg förra sommaren. Undrar vad deras hemlighet var? Kan berätta att denna blogg har betydligt färre besökare. Men vad säger man, man måste ju förtjäna sina läsare och det ämnar jag med tiden att göra.

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag tittar i alla fall in till dig så fort jag ser att du skrivit ett nytt inlägg.

Sommarlyssnaren sa...

Det tackar jag för, Ingrid! Du är min mest trogna läsare. :-)

Pimli sa...

Trevligt med en sån här blogg. Den ska jag lägga in i min blogroll så jag lätt hittar hit igen. (Ser förresten att Ingrid, en av mina nätvänner sen länge, är trogen besökare hos dig. Roligt.)

Oavsett om man tycker bu eller bä, så misstänker jag att den mest lyssnade sommarprataren 2010 kommer att bli Annika Östberg.

/Pia

Sommarlyssnaren sa...

Hej Pia, vad kul att du tittade in! Ja, om man kollar vad det har bloggats om så är det verkligen Annika som har väckt störst uppmärksamhet. Och jag ser fram emot att höra vad hon har att säga!

Mats sa...

Så var vi igång igen. Givetvis ska vi recensera i år med, fast kanske inte varenda en.