Sommar i P1 inleds på midsommardagen, 26 juni, med den f.d. proffsgolfaren Annika Sörenstam. Under hela Sommarperioden kommer jag att följa och kommentera sommarpratarna på denna blogg. Fram till dess skriver jag om de sommarpratare jag ser fram emot samt om mina favoriter från. Denna sida är helt fristående från Sveriges Radio.

torsdag 24 juni 2010

I övermorgon smäller det: Annika Sörenstam!


Oj, tiden har ändå gått snabbt ändå! Jag hade en förhoppning om att tipsa om många fler sommarprat från 2009, men det hann jag visst inte. Dessutom är det väl ingen som hinner lyssna på några gamla sommarprat när de nya börjar!

På lördag, den 26 juni, startar alltså Sommar i P1 för i år med Annika Sörenstam, världens bästa kvinnliga golfspelare genom tiderna som nu lagt golfen på hyllan för att ta hand om sitt eget vinmärke, klädmärke och parfymmärke. Hon håller tydligen också på och designar golfbanor och hjälper unga golfare genom sin stiftelse Annika Foundation.

Golf är inte direkt min kopp te, vilket jag inte minst märkte igår då jag var och spelade minigolf. Allt började bra, speciellt då jag fick i bollen i hålet på bara två slag på den första banan. Men ju svårare banorna blev, desto sämre gick det för mig. Då jag inte ens fått bollen rätt på sju slag tre banor i rad var jag redo att kasta golfklubban åt fanders och springa skrikandes därifrån (ja, jag är en dålig förlorare).

Jag är ändå intresserad av att lyssna på Annika. Jag gillar framgångsrika kvinnor som tar för sig och Annika verkar vara just en sådan. Jag hörde reklamen för hennes sommarprat på P1 idag och hon skulle berätta bl. a. om när hon började spela golf med männen, hennes flytt till USA och livet efter golfen. Verkar som att hon kommer att bjuda på en bra blandning av sitt professionella och privata själv, vilket alltid uppskattas hos mig.

Så, ratta in P1 på lördag 26 juni kl. 13.00 och lyssna på Annika Sörenstam prata och spela musik i en och en halv timme! Vill ni peppa lite extra inför Annika sommarprat kan ni gå in på hennes blogg här och hennes twitter här.

Jag önskar er alla en underbar midsommarafton, vad ni än gör då!

Bild från Idrottsgalan.

Inga kommentarer: