Sommar i P1 inleds på midsommardagen, 26 juni, med den f.d. proffsgolfaren Annika Sörenstam. Under hela Sommarperioden kommer jag att följa och kommentera sommarpratarna på denna blogg. Fram till dess skriver jag om de sommarpratare jag ser fram emot samt om mina favoriter från. Denna sida är helt fristående från Sveriges Radio.

tisdag 8 juni 2010

Mitt mesta längt: Christine Meltzer
















Den jag spontant ser mest fram emot att lyssna på i år är Christine Meltzer. Då jag försökte lyssna på presskonferensen som direktsändes tidigare idag på P1 gjorde jag det på en mycket dålig internetuppkoppling på en iPod. Detta gjorde att ljudet hela tiden försvann, kom tillbaka och hackade något förskräckligt vilket gjorde det svårt för mig att hänga med i vilka som skulle vara med. Mitt i allt lyckades jag i alla fall känna igen en röst som gjorde mig otroligt glad - Christines! Jag kände ett jubel inom mig. Såhär säger Christine själv om sitt sommarprat:

– Jag är nästan överdrivet optimistisk, skrattar mycket och ofta, och har en karriär som bygger på att andra tycker att jag är rolig. Trots det kommer mitt Sommarprogram att handla om rädslor. För jag är rädd för ganska mycket, men jag är inte rädd för att vara rädd. Jag har förstått att rädslan är min starkaste drivkraft.

Jag är själv en person med en hel del rädslor och tror att detta kommer att bli väldigt intressant att lyssna på. 19 juli får jag alltså vänta till för att höra vad Christine har att säga.

Vilka sommarprat längtar ni mest till?

Inga kommentarer: