Sommar i P1 inleds på midsommardagen, 26 juni, med den f.d. proffsgolfaren Annika Sörenstam. Under hela Sommarperioden kommer jag att följa och kommentera sommarpratarna på denna blogg. Fram till dess skriver jag om de sommarpratare jag ser fram emot samt om mina favoriter från. Denna sida är helt fristående från Sveriges Radio.

onsdag 30 juni 2010

Inför imorgon: Natasha Illum Berg



Natasha har jag, liksom Per, bloggar om innan sommar började för i år, eftersom jag har sett fram emot hennes sommarprogram. Vad jag skrev då kan ni läsa här. Hon är en av få kvinnliga, professionella storviltsjägare i Afrika och jobbar med att ta ut turister på buffeljakt. Under sitt 39-åriga liv har hon också hunnit skriva två böcker om sitt liv i Afrika: Floder av röd jord och Tea on the blue sofa.

Denna kvinna verkar, liksom Per Holknekt som sommarpratade idag, ha levt ett otroligt spännande liv som jag ser fram emot att höra om. Jag som sett henne på Skavlan vet att hon kan berätta på ett sätt som fångar lyssnaren också. Jag ser fram emot att få höra historier om livet i Afrika, men också hur det kunde komma sig att en tjej som föddes i Blekinge hamnade i Tanzania. Om man ska tro på hennes egna beskrivning av sitt sommarprat så tror jag inte att jag kommer att bli besviken:

Mitt Sommarprogram kommer att innehålla reflektioner kring livet i Afrika och lite historier från mina närmare 20 år i Tanzania

Kanske kommer vi få höra lite afrikanska rytmer i musikväg också? Hoppas!

Läs mer om henne på SR:s hemsida HÄR eller på hennes egen hemsida HÄR.

Bild från My Adventures.

Inga kommentarer: