Sommar i P1 inleds på midsommardagen, 26 juni, med den f.d. proffsgolfaren Annika Sörenstam. Under hela Sommarperioden kommer jag att följa och kommentera sommarpratarna på denna blogg. Fram till dess skriver jag om de sommarpratare jag ser fram emot samt om mina favoriter från. Denna sida är helt fristående från Sveriges Radio.

lördag 19 juni 2010

Sommarbloggarna?

Kanske är det få som har engagemang, energi eller intresse att lägga uppmärksamhet på något annat än Det Kungliga Bröllopet idag. Men för de intresserade kan jag ändå meddela att TV4 har en satsning som heter "Sommarbloggarna" där olika etablerade bloggare får göra ett blogginlägg varje dag under perioden 28/6 - 31/7. Konstigt nog kan jag inte få denna information bekräftad på TV4s egen hemsida, men jag har ändå läst om det hos flera av de bloggare som kommer att medverka samt på Dagens Media, så vi får väl utgå från att det stämmer.

De bloggare som kommer att medverka är som följer:

Mån 28/6 Bingo Rimér www.beingbingo.com


Tis 29/6 Inredningsbloggen inredningsbloggen.blogg.se


Ons 30/6 Martin Melin www.coolapappor.se/bloggar/martin-melins-blogg


Tor 1/7 Badlands Hyena badlandshyena.wordpress.com


Fre 2/7 Niotillfem rodeo.net/niotillfem


Mån 5/7 Bokhora www.bokhora.se/blog


Tis 6/7 Terese Alvén sparkibaken.se


Ons 7/7 Jessica Silversaga www.vintageportalen.se


Tor 8/7 Oswalds popcorn kempagbg.blogspot.com


Fre 9/7 Meral Tasbas www.finest.se/meraltasbas


Mån 12/7 Kulturbloggen kulturbloggen.com


Tis 13/7 Prankmonkey www.folkvett.se/prankmonkey


Ons 14/7 Maria Soxbo husligheter.se


Tor 15/7 Kalle Lind kulturarbete.blogspot.com


Fre 16/7 Martin Ezpeleta blogg.aftonbladet.se/martinezpeleta


Mån 19/7 Knivlisa knivlisa.blogg.se


Tis 20/87 Tommy K Johansson blogg.tkj.se


Ons 21/7 Nevnarien nevnarien.se


Tor 22/7 Mats Strandberg matsstrandberg.blogg.se


Fre 23/7 Henrik Fexeus www.henrikfexeus.se/blog


Lör 24/7 Heja Abbe www.hejaabbe.com


Mån 26/7 Klas Lindberg blogg.aftonbladet.se/lindberg


Tis 27/7 Mymlan mymlanthereal.wordpress.com


Ons 28/7 Linna Johansson linnajohansson.se


Tor 29/7 Caroline Hainer www.folkvett.se/jazzhands


Fre 30/7 Magdalena Graaf magdalenagraaf.se


Lör 31/7 Laila Bagge Wahlgren blogg.mama.nu/lailas-blogg

Av dessa bloggar är det bara Terese Alvén från Spark i baken jag brukar följa varje dag, tycker att hon skriver om träning och hälsa på ett inspirerande och positivt sätt, utan pekpinnar. Men många av bloggarna tittar jag in hos då och då. Jag kommer nog inte att följa Sommarbloggarna på tok lika slaviskt som Sommarpratarna, men någon gång då och då kommer jag nog att titta in för att se vad som har hänt.

Inga kommentarer: