Sommar i P1 inleds på midsommardagen, 26 juni, med den f.d. proffsgolfaren Annika Sörenstam. Under hela Sommarperioden kommer jag att följa och kommentera sommarpratarna på denna blogg. Fram till dess skriver jag om de sommarpratare jag ser fram emot samt om mina favoriter från. Denna sida är helt fristående från Sveriges Radio.

lördag 12 juni 2010

Önskevärd: Henrik Larsson

Fotbolls-VM är nu igång. Jag är ingen fotbollsfantast, men kan tycka att det är kul att titta om man gör det med någon eller några som är intresserade av och kunniga inom fotboll. Det är ju extra kul när det är en stor tävling, som man ju måste säga att VM är...

Sverige är tyvärr inte med, men jag har ändå börjat fundera på vilka svenska fotbollsspelare jag skulle vilja se som sommarvärdar. Jag vill inte döma ut någon, men det är egentligen inga fotbollsspelare som fångat mitt intresse på ett personligt plan. Hör man dem uttala sig handlar det ju oftast om den senaste matchen eller skador. Men en spelare som jag faktiskt är nyfiken på är Henrik Larsson. Det lilla jag sett av honom ger i alla fall ett sympatiskt intryck. Kanske något för sommarredaktionen att fundera på inför sommarsäsongen 2011? Vad tror ni?

Inga kommentarer: