Sommar i P1 inleds på midsommardagen, 26 juni, med den f.d. proffsgolfaren Annika Sörenstam. Under hela Sommarperioden kommer jag att följa och kommentera sommarpratarna på denna blogg. Fram till dess skriver jag om de sommarpratare jag ser fram emot samt om mina favoriter från. Denna sida är helt fristående från Sveriges Radio.

måndag 14 juni 2010

Eget sommarprat

Under förra årets sommarsäsong var jag som närmast besatt av tanken att jag själv skulle få sommarprata också. Nu har jag visserligen inte gjort någonting i offentlighetens ljus som skulle locka somarredaktionen att tillfråga mig, men man vet ju aldrig i framtiden...? Jag har väl kommit fram till att jag skulle ha ganska svårt att fylla ett helt program. Eller ja, inte svårt att fylla det, men svårt att komma på vad jag skulle berätta om. Vad är egentligen andra intresserade av att höra om?! Nej, jag får låta livet fyllas på med vishet och år innan jag vågar mig på att ens fundera på vad jag skulle prata om.

Vad skulle ni ta upp om ni fick ert eget sommarprogram?

Inga kommentarer: