Sommar i P1 inleds på midsommardagen, 26 juni, med den f.d. proffsgolfaren Annika Sörenstam. Under hela Sommarperioden kommer jag att följa och kommentera sommarpratarna på denna blogg. Fram till dess skriver jag om de sommarpratare jag ser fram emot samt om mina favoriter från. Denna sida är helt fristående från Sveriges Radio.

tisdag 29 juni 2010

Inför imorgon: Per Holknekt



Jag har tidigare bloggat om Per Holknekts sommarprat, där jag berättar att det är ett av de sommarprat jag ser mest fram emot. Det inlägget kan ni hitta här.

Per Holknekt är grundare till det superpopulära svenska klädmärket Odd Molly. Han måste ha blivit otroligt rik! Innan dess var han världsmästare i skateboardåkning och även framgångsrik i flipperspel. Under denna period missbrukade han, i tjugo år närmare bestämt. Vi får inte glömma bort då han var med i Big Brother år 2000, nybliven nykter alkoholist. Som jag följde honom med spänning!

Detta kommer Per enligt honom själv att tala om:

Kommer att tala om livets olika skeden längs min väg, i glädje och förtvivlan. Från den fina uppväxten i doften av nytjärade träskidor och mammaskalade apelsiner i snöbivack till den darrande tiden ute i samhällskylan, på fel sida linjen. Det blir sen en del om hur jag fann hopp och kraft i en förtvivlad situation, om stålbadet och återkomsten till en närande, varm och skön plats i tillvaron.

Känns som att det kan komma att handla mycket om hans hårda liv, vilket jag är spänd på att få höra om. Inte för att jag tycker om att gotta mig i andras olycka, men fascineras verkligen av att han verkar ha vänt sitt liv väldigt tvärt och det ska bli intressant att höra hur det gick till. Jag tror ändå att Pers sommarprat kommer bli en kontrast mot Pärs sommarprat från igår. Båda kanske solskenshistorier, men på olika sätt. Spännande ska det bli i alla fall!

Läs mer om Pers sommarprat HÄR.

Bild från Aftonbladet.

2 kommentarer:

Mats sa...

Det här är jag lite orolig inför. Förra årets kläddesigner visade sig också vara ett av dom absolut sämsta sommarprogramen det året. Hoppas Per kan vända den trenden. Kanske kan han rida på Pärs framgång från idag...

Sommarlyssnaren sa...

Hehe Mats, av någon anledning tycker jag att Per verkar betydligt mer sympatisk än J Lindeberg (antar att det var honom du menade)... Men morgondagen får utvisa det!