Sommar i P1 inleds på midsommardagen, 26 juni, med den f.d. proffsgolfaren Annika Sörenstam. Under hela Sommarperioden kommer jag att följa och kommentera sommarpratarna på denna blogg. Fram till dess skriver jag om de sommarpratare jag ser fram emot samt om mina favoriter från. Denna sida är helt fristående från Sveriges Radio.

tisdag 8 juni 2010

Önskevärdar i Sommar


Även om man är glad för de sommarvärdar man kommer att få lyssna på under sommaren så har man ju såklart sina önskevärdar i programmet. Medan vi väntar på att sommaren börjar på riktigt kan vi väl dela med oss av dem vi skulle vilja höra i framtiden.

En av mina absoluta favoritpersoner är Katarina Wennstam. Hon är journalist och författare som skrivit de fantastiska böckerna "Flickan och skulden" och "En riktig våldtäktsman" som handlar om samhällets syn på våldtäktsoffer och gärningsmän. Hon har också skrivit tre eminenta romaner. Har man någonsin hört henne i radio eller sett henne på tv så vet man att hon är otroligt påläst, kunnig och proffsig. Har man dessutom, som jag, sett ett bildreportage från hennes hem i en inreningstidning vet man att hon är en hejare på inredning, även om det kanske är en detalj i sammanhanget. Skulle gärna vilja lära mig mer om vem Katarina är privat och se vad hon skulle välja att prata om.

Vem eller vilka skulle ni vilja se som sommarvärdar?

Bild från folkbladet.

Inga kommentarer: