Sommar i P1 inleds på midsommardagen, 26 juni, med den f.d. proffsgolfaren Annika Sörenstam. Under hela Sommarperioden kommer jag att följa och kommentera sommarpratarna på denna blogg. Fram till dess skriver jag om de sommarpratare jag ser fram emot samt om mina favoriter från. Denna sida är helt fristående från Sveriges Radio.

onsdag 9 juni 2010

Tillbakablick: Pia Johansson


Jag har lyssnat på många sommarprat - dock inte så många av de äldre utan de som sänts under de senare åren. Vissa prat kommer man ihåg och Pia Johanssons sommarprat från 2008 är verkligen ett av dem.

Jag förstod redan innan att detta skulle bli något speciellt eftersom Pia är en fantastisk kvinna. Hennes en och en halv timme bjöd på skratt, en del tårar som brände bakom ögonlocken och tänkvärda ting. Det jag verkligen minns är det hon berättade om sin hårda uppväxt med en pappa som satt i fängelse och om hennes sökande efter en livspartner. Så värt att lyssna på igen för er som längtar till den 26 juni! Ni kan läsa mer om Pias sommarprat, se vilken musik hon valde att ha med samt förstås ladda ner hennes sommarprat här.

Bild från Aftonbladet.

Inga kommentarer: