Sommar i P1 inleds på midsommardagen, 26 juni, med den f.d. proffsgolfaren Annika Sörenstam. Under hela Sommarperioden kommer jag att följa och kommentera sommarpratarna på denna blogg. Fram till dess skriver jag om de sommarpratare jag ser fram emot samt om mina favoriter från. Denna sida är helt fristående från Sveriges Radio.

torsdag 10 juni 2010

Önskevärdar: Ebba von Sydow




Igår kunde man, på Ebba von Sydows blogg, se henne i en blomsterkrans och läsa följande citat:

Igår var det full fart här på SVT med årets sommarpratare. Mark Levengood och jag dök förbi presskonferensen och där hängde den. En ensam krans, som någon glömt bort (?) och jag tog tillfället…

Kanske så nära sommarpratat man får komma, så jag kunde liksom inte missa tillfället.

Vilket fick mig att verkligen tänka till. Klart att Ebba borde få ett sommarprogram! Tycker verkligen att hon är en cool kvinna, med mycket skinn på näsan, ambitiös, kunnig, driftig, m.m. Så till Sommarredaktionen säger jag: Ge Ebba ett sommarprogram 2011!

Bild från Talare.

Inga kommentarer: