Sommar i P1 inleds på midsommardagen, 26 juni, med den f.d. proffsgolfaren Annika Sörenstam. Under hela Sommarperioden kommer jag att följa och kommentera sommarpratarna på denna blogg. Fram till dess skriver jag om de sommarpratare jag ser fram emot samt om mina favoriter från. Denna sida är helt fristående från Sveriges Radio.

lördag 26 juni 2010

Idag gäller det alltså!


Jag hoppas att alla hade en fantastisk midsommarafton! Här hos mig i Uppsala är det svinkallt och regnet öser ned, men det hindrar mig ändå inte från att ha härliga sommarkänslor. Det är ju idag vi kommer att få höra den välkända signaturmelodin!

Jag kommer som sagt att kommentera (vill hellre kalla det så än "recensera") samtliga sommarvärdars sommarprogram. Självklart försöker jag göra detta så snabbt som möjligt, men ibland tillåter inte livet att man lyssnar live, utan jag får lyssna i efterhand. Detta kan leda till att sommarprogrammet kommenteras med någon dags fördröjning, hoppas ni kan ha överseende med detta. Ni får ju gärna komma in och kommentera först om ni hinner! Nu kör vi!

Bild från Nytt i hyllan.

2 kommentarer:

Frida sa...

Kul idé, jag ska följa! Men inte har det varit så svinkallt här i Uppsala heller! Vi har varit ute hela dagen!

Sommarlyssnaren sa...

Frida, så kul! :D Jag har själv följt din blogg länge.

Det stämmer att det blev varmt! Men då jag åkte buss hem runt nio var det svinkallt och regnet öste ned...